פרשנות לשיר: צ'יק צ'אק - חני נחמיאס

בעמוד זה תמצאו ניתוח ופרשנות של השיר

מילים ולחן: עוזי חיטמן

תכנים נוספים לשיר זה

הודפס מאתר www.Nagnu.co.il

תקציר

השיר מתאר את חיי היום-יום של ילד או ילדה, שמבצעים פעולות שונות במהירות ובקלילות. השיר מדגיש את התחושה שהחיים הם כמו משחק, ושיש לנצל כל רגע כי הזמן עובר מהר. המסר המרכזי הוא שיש לפעול במהירות וביעילות כדי לא לפספס הזדמנויות.

נושא

חיים כמשחק, ניצול זמן, ילדות

ניתוח מילות השיר

1
בית

תוכן:

צ'יק צ'אק גמרתי לאכול, הכנתי שיעורים צ'יק צ'אק ירדתי לשחק עם כל החברים צ'יק צ'אק קפצנו אל העיר לקחת קצת אוויר צ'יק צ'אק שרקנו מנגינות והופס נולד לו שיר

ניתוח:

בבית הראשון מתוארת סדרת פעולות יומיומיות שמבוצעות במהירות ובקלילות. יש תחושה של זריזות וניצול זמן, והפעולות כוללות גם חובות (שיעורים) וגם הנאות (משחק עם חברים). השיר שנולד בסוף הבית מסמל את היצירתיות וההנאה שבחיים.
2
פזמון

תוכן:

צ'יק צ'אק החיים הם כמו משחק ומי שקצת חולם את הרכבת מאחר צ'יק צ'אק החיים הם כמו משחק תפסת לא תפסת לא יהיה לך צ'אנס אחר

ניתוח:

הפזמון מדגיש את המסר המרכזי של השיר - החיים הם כמו משחק ויש לפעול במהירות כדי לא לפספס הזדמנויות. מי שמאחר או לא פועל בזמן, מפספס את הרכבת ולא יקבל הזדמנות נוספת.
3
בית

תוכן:

צ'יק צ'אק תפסתי לי חבר, הלכנו יד ביד צ'יק צ'אק אחרי שעה קלה הייתי שוב לבד צ'יק צ'אק הכרתי עוד אחד, שלא אמר את שמו אחרי בילוי קצר הלכנו אל אימו

ניתוח:

בבית השני מתוארת דינמיקה חברתית מהירה ומשתנה. יש תחושה של זמניות וחילופין מהירים של חברים ופעילויות. הבית מדגיש את הקצב המהיר של החיים החברתיים בילדות.
4
פזמון

תוכן:

צ'יק צ'אק החיים הם כמו משחק...

ניתוח:

הפזמון חוזר ומחזק את המסר המרכזי של השיר.
5
בית

תוכן:

צ'יק צ'אק הלכו לי דמי הכיס, נשארתי בלי פרוטה צ'יק צ'אק חזרתי אל ביתי, קפצתי למיטה עצמתי את עיני, נרדמתי כמו כלום הלילה כבר נגמר אני צריכה לקום

ניתוח:

בבית השלישי מתוארת חוויית אובדן מהירה של דמי כיס, חזרה הביתה והליכה לישון. יש תחושה של מעגליות וזריזות גם בסיום היום, והצורך לקום מוקדם בבוקר מדגיש את המשכיות הקצב המהיר.
6
פזמון

תוכן:

צ'יק צ'אק החיים הם כמו משחק...

ניתוח:

הפזמון חוזר ומחזק את המסר המרכזי של השיר.
7
בית

תוכן:

השעון צלצל בשש, קפצתי מהמיטה צחצחתי, התלבשתי, הסתרקתי בריצה הלכתי לבית ספר היו לי מבחנים חזרתי מבית ספר היו שיעורים הלכתי לשחק עם כל החברים איך הזמן עובר כשעושים חיים אמא קוראת לי ממש מיאש מחר אני מכוונת את השעון לחמש

ניתוח:

בבית הרביעי מתוארת שגרת בוקר מהירה והכנות לבית הספר. יש תחושה של דחיפות וזריזות, והפעולות מתבצעות ברצף מהיר. השגרה כוללת לימודים ומשחקים, והילד או הילדה מתכננים לקום מוקדם יותר כדי להספיק יותר.
8
פזמון

תוכן:

צ'יק צ'אק החיים הם כמו משחק ומי שקצת חולם את הרכבת מאחר צ'יק צ'אק החיים הם כמו משחק תפסת לא תפסת לא יהיה לך צ'אנס אחר

ניתוח:

הפזמון חוזר ומחזק את המסר המרכזי של השיר.
9
סיום

תוכן:

תפסת? לא? הפסדת! צ'יק צ'אק

ניתוח:

בסיום השיר יש חזרה על המסר המרכזי בצורה ישירה - מי שלא פועל במהירות וביעילות מפספס הזדמנויות. הסיום מדגיש את החשיבות של ניצול הזמן וההזדמנויות.
שירים קשורים