עמוד השיר: תהום - עומר אדם

מילים ולחן: עומר אדם, שי "שרק" הורוביץ, עילי "צוקוש" רביב

תכנים נוספים לשיר זה

אינטראקטיבי
הודפס מאתר www.Nagnu.co.il

תקציר

השיר עוסק בכאב ובאכזבה של הדובר מאהבה שנגמרה. הוא מתאר את התחושות הקשות שהוא חווה בעקבות הפרידה, את הבגידה והפגיעה באמון, ואת הצלקות שהותירה בו האהבה. הדובר מתאר את התחושות שלו בלילות הקרים, את הניסיונות לשכוח ולהתמודד עם הכאב, ואת התחושה שהוא נפל קורבן לאהבה שלא הייתה אמיתית.

נושא

כאב, אכזבה, פרידה, בגידה, אהבה נכזבת

ניתוח מילות השיר

1
בית

תוכן:

לילה קר, מתהפך תתביישי מה לא עשיתי בשבילך היו ימים לידך אני הרגשתי כמו שייח אבל מאז את רק בחרת להתלכלך

ניתוח:

הבית הראשון מתאר את התחושות הקשות של הדובר בלילות הקרים לאחר הפרידה. הוא מביע את האכזבה שלו מהתנהגותה של האהובה לשעבר, ומציין כיצד בעבר הרגיש מיוחד לידה, אך כעת היא בחרה לפגוע בו.
2
פזמון

תוכן:

את ארזת חלומות ונסעת הניצחונות הם לא שלך את הלכת ושכחת מי גידל אותך

ניתוח:

הפזמון מתאר את התחושות של הדובר כלפי האהובה שעזבה. הוא מרגיש שהיא לקחה איתה את החלומות המשותפים שלהם, אך הניצחונות שהיא חווה אינם באמת שלה. הוא גם מתייחס לכך שהיא שכחה את מי שגידל אותה.
3
בית

תוכן:

ובינינו תהום נפערה לא נשאר שום זכר מול אהבת נעורים טהורה אני חלש את עשית לי בית ספר בימים בלילות של הסתיו

ניתוח:

הבית השני מתאר את התחושות של הדובר לאחר הפרידה. הוא מרגיש שהקשר ביניהם נעלם ולא נשאר ממנו זכר. הוא מתאר את האהבה שהייתה ביניהם כטהורה, אך מרגיש חלש ופגוע מהדרך שבה היא פגעה בו ולימדה אותו שיעור כואב.
4
בית

תוכן:

את נפלת עליי כמו שלכת אני ילד טיפש מאוהב ואת השארת עליי צלקת

ניתוח:

הבית השלישי מתאר את התחושות של הדובר כלפי האהובה שעזבה. הוא מתאר אותה כנפלה עליו כמו שלכת, כלומר באופן פתאומי ולא צפוי. הוא מרגיש שהוא היה טיפש מאוהב, ושאהבתה הותירה בו צלקת.
5
מעבר

תוכן:

לילה קר, משתכר אלף פעם מתקשר איך העזת לשקר והלכת לי עם אחר אני לא בחור שרגיל להתמכר

ניתוח:

המעבר מתאר את התחושות של הדובר בלילות הקרים לאחר הפרידה. הוא מנסה לשכוח את הכאב באמצעות שתייה, ומתקשר אליה שוב ושוב. הוא מביע את הכעס שלו על כך שהיא שיקרה לו ועזבה אותו לטובת מישהו אחר, ומציין שהוא לא רגיל להתמכר לכאב.
6
פזמון

תוכן:

את ארזת חלומות ונסעת הניצחונות הם לא שלך את הלכת ושכחת מי גידל אותך

ניתוח:

הפזמון חוזר על עצמו ומדגיש שוב את התחושות של הדובר כלפי האהובה שעזבה. הוא מרגיש שהיא לקחה איתה את החלומות המשותפים שלהם, אך הניצחונות שהיא חווה אינם באמת שלה. הוא גם מתייחס לכך שהיא שכחה את מי שגידל אותה.
7
בית

תוכן:

ובינינו תהום נפערה לא נשאר שום זכר מול אהבת נעורים טהורה אני חלש את עשית לי בית ספר בימים בלילות של הסתיו

ניתוח:

הבית השני חוזר על עצמו ומדגיש שוב את התחושות של הדובר לאחר הפרידה. הוא מרגיש שהקשר ביניהם נעלם ולא נשאר ממנו זכר. הוא מתאר את האהבה שהייתה ביניהם כטהורה, אך מרגיש חלש ופגוע מהדרך שבה היא פגעה בו ולימדה אותו שיעור כואב.
8
בית

תוכן:

את נפלת עליי כמו שלכת אני ילד טיפש מאוהב ואת השארת עליי צלקת

ניתוח:

הבית השלישי חוזר על עצמו ומדגיש שוב את התחושות של הדובר כלפי האהובה שעזבה. הוא מתאר אותה כנפלה עליו כמו שלכת, כלומר באופן פתאומי ולא צפוי. הוא מרגיש שהוא היה טיפש מאוהב, ושאהבתה הותירה בו צלקת.
9
מעבר

תוכן:

ובינינו תהום נפערה לא נשאר שום זכר מול אהבת נעורים טהורה אני חלש את עשית לי בית ספר בימים בלילות של הסתיו את נפלת עליי כמו שלכת אני ילד טיפש מאוהב ואת השארת עליי צלקת

ניתוח:

המעבר חוזר על עצמו ומדגיש שוב את התחושות של הדובר לאחר הפרידה. הוא מרגיש שהקשר ביניהם נעלם ולא נשאר ממנו זכר. הוא מתאר את האהבה שהייתה ביניהם כטהורה, אך מרגיש חלש ופגוע מהדרך שבה היא פגעה בו ולימדה אותו שיעור כואב.
שירים קשורים